From patchwork to machine
The coordinators
The voice of the teachers
Friends of the project
Gallery


After years of "life" in the active worlds, we start out on the route once again from the beginning, as happens often at school.

The children change and we begin all over again with the younger ones: getting familiar with the mouse... and slowly discovering that the computer can also be a plaything.

We haven't yet met Albert1 and Renee this year because the experience cannot simply be picked up from where it was left by the children from the previous years.

Everything has to be looked at anew through the eyes, the minds and the different personalities of the "new" children.

Some experiences

http://www.descrittiva.it/calip/0203/narnia.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0203/narnia_aw.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0203/percorso_folletti.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0203/
http://www.descrittiva.it/calip/0102/
http://www.descrittiva.it/calip/tutto00_01.htm
http://www.descrittiva.it/calip/tutto99_00.htm

_________________________________

http://www.descrittiva.it/calip/1819/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/1718/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/1617/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/1516/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/1415/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/1314/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/1213/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/1112/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/1011/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0910/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0809/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0708/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0607/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0506/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0405/percorso_mondi.htm
http://www.descrittiva.it/calip/0304/percorso_mondi.htm